Blog

Uyumakta zorluk çekiyorum ve stres, kaygı hayatımı çok etkiliyor.

Uyumakta zorluk çekiyorum ve stres, kaygı hayatımı çok etkiliyor.

Stres kişinin üzerinde hissettiği baskı ve gerginlik durumudur. Genellikle kişiler stres altındayken bir çözüm üretmek yerine, içinde bulundukları durumun ne kadar kötü olduğunu düşünerek olayları zihinlerinde birçok kez canlandırır. Birçok stres türü değiştirilebilir ya da azaltılabilir. Stres düzeyinizi azaltmak için;
•Kendinizle ilgili olumlu yargıları güçlendirmek ve iyi yönlerinize ve başarılarınıza odaklanmak önemlidir, “Bu durumla başa çıkabilirim” gibi.
• Şimdiki anı yaşamanın önemli olduğunu unutmayın.
• Karar vermek zorunda olduğunuzda önemli olan seçeneklerin bir listesini yapın. Seçenekleri tek tek ele alarak artı ve eksilerini değerlendirin.
• Kendiniz için size ait olan bir zaman yaratın.
• Kendinizi gergin hissettiğinizde durun, sizi geren ortamdan bir süreliğine uzaklaşın ve derin derin nefes alarak gevşemeye çalışın...
Uyku problemi yaşayanlar geceleri uyumadan önce kafasındaki düşüncelerden kurtulmak için uykuyu tercih eder. Lakin bu durumda sizin uykusuz kalmanıza daha çok sebep olacaktır.
Peki ne yapılmalıdır?
•Uykusuzluk nasıl giderilir sorusunun yanıtında en önemli nokta rahatlamadır. Rahatlatan nefes çalışmaları, beden hareketleri gibi yöntemlerde işe yarayacaktır. Uykusuzluğun nedenleri tam olarak anlaşlmalıdır. Kişi kendisinin uyku çizelgesini çıkartarak sorununu anlamaya çalışabilir. Kaç saat uyuduğu, uykuda uyanıp uyanmadığı gibi şeyleri not ederek bir gelişme kaydedebilir.
•Eğer ki uyumak için direnip hala daha uyuyamıyorsanız o zaman kendi beyninize bir oyun oynamanızın zamanı geldi demektir. Gece “uyuyacağım”, “uyumam gerekiyor” demek yerine ters psikoloji yaparak “bu gece uyumayacağım” diye kendinize bir kaç kere hatırlatmanız işe yarayacaktır.

 

Psk.Dan Aytac Muradova


Sıkça Sorulan Sorular