Blog

Suyun Günlük Hayatımızda ve Diyetimizdeki Yeri

Suyun Günlük Hayatımızda ve Diyetimizdeki Yeri

  İnsan yemek yemeden haftalarca canlılığını sürdürebilirken susuz ancak birkaç gün yaşayabilir. Bu sebeple insan yaşamı için oksijenden sonra en önemli öğe olan suyun insan vücudundaki görevlerinden bahsedelim;

 

  • Nefes almak için gereklidir,
  • Tüm hücrelere besin ve oksijen taşır,
  • Vücut sıcaklığını düzenler,
  • Kanın hacmini dengeler,
  • Gıdayı enerjiye çevirmeye yardımcı olur,
  • Besinlerin sindirimine yardımcı olur,
  • Hücrelerde metabolik faaliyetler sonucu oluşan atık maddeleri boşaltım organlarına (böbrek, akciğer, deri, sindirim kanalı) taşıyarak vücut dışına atılımını sağlar,
  • Biyolojik bir çözücüdür ve bu çözücü rolüyle vitaminlerin ve minerallerin hem vücutta taşınmasını, hem de çözülmesini sağlar,
  • Hayati organları yastık görevi görerek korur,
  • Eklemlerin hareketini sağlar.

  Şimdi diyebilirsiniz ki ' O zaman ben günde kaç litre su tüketmeliyim? Kabullenilmiş bir durum olan ''günlük 2,5 litre su' benim için yeterlimi?' 

  Yeterlilik veya yetersizlik yorumu yapabilmek için bireyin cinsiyetini, yaşını, boyunu, kilosunu, aktif veya sedanter bir yaşam tarzı olup olmadığını bilmek gerekir. Dolayısıyla her bireyin günlük sıvı ihtiyacı farklı farklı miktarlardadır. 

  Aslında bu noktada; özellikle bir diyet uygulanıyorsa su tüketim miktarının ne kadar olacağından çok veriminin ne kadar yüksek olması gerektiğine odaklanılmalı. Çünkü su genelde lıkır lıkır tüketiliyor. Bu şekilde içilen su, ter veya idrar yolu ile vücuttan çok hızlı bir şekilde dışarı atılır. Vücut yeterli suyu depolayamadığı için metabolizma daha yavaş çalışır. Oysa yudum yudum içilen suyu organlar ve kaslar daha iyi kullanacağı için metabolizmanın hızı artar. Çünkü suyun içerisinde oksijen de var. Kaslara oksijen takviyesi olduğunda kasların çalışma düzeyi bir kat daha artıyor. Zaten insan vücudunu çalıştıran sistem de kaslar. Ayrıca lıkır lıkır içilen su, böbreklere gerektiğinden fazla iş yükünün bindirilmesine ve ekstra çalışarak daha fazla yorgun düşmesine neden olur.

  Tüm bunların ışığında 'Ama yine de ben bir beslenme uzmanına danışamam ve ne kadar su tüketmeliyim?' diyorsanız eğer cevabı çok daha kolaya indirgeyebiliriz; vücudunuz ne kadar tolere edebiliyorsa. Ancak aşırı su tüketiminin ölüme kadar götürdüğüne de unutmamak gerekir. 

 

  Bir de günlük su tüketiminizi daha verimli hale getirebileceğiniz bir kaç ufak tüyo da benden size gelsin :)

Uyandıktan Sonra: 2 bardak su içmek iç organlarınızı aktifleştirerek güne hazırlar.
Yemekten 30 Dakika Önce: 1 bardak su içmek hem sindirim sisteminizi harekete geçirir hem de yemeklerde daha az kalori tüketerek kilo vermenizi sağlar.
Uyumadan Önce: 1 bardak su içmek ise kalp krizi ve inme riskini azaltır.

 

Görüşmek Üzere...

 

 

 


Sıkça Sorulan Sorular